logo sklepu

logo sklepu
logo sklepu

wtorek, 29 maja 2012

GOSPODYNI POLSKA, czyli PORADNIK DLA NIEWIAST NASZYCH, wyd. 1862

GOSPODYNI POLSKA, czyli PORADNIK DLA NIEWIAST NASZYCH,
z drzeworytami
Wydanie drugie przejrzane,
Warszawa 1862, nakładem Karola Bernsteina Księgarza przy ul. Miodowej Nr 6, str.368, IX, [4], brak 2 kart

Oprawa:
twarda współczesna, pełna skóra bydlęca, oprawa z tłoczeniami i złoceniami;
na przednim licu ślepo tłoczona ramka zwieńczona ozdobnymi narożnikami, grzbiet podzielony na pola, z wypukłymi zwięzami i barwnym szyldem, bogato złocony.


Wyklejka:
ręcznie barwiony papier marmurkowy.

Obcięcia [brzegi kart]:
wybarwione na żółto

Uwagi: stylowa; luksusowa oprawa nawiązująca do tradycyjnych opraw z epoki.

























sobota, 26 maja 2012

Konopnicka, "O krasnoludkach i o sierotce Marysi", wyd. 1939

Konopnicka Marja
"O krasnoludkach i o sierotce Marysi"
Wydanie szesnaste, inicjały Molli Bukowskiej, rysunki w tekście L. Illinicza
Wydawnictwo M.Arcta w Warszawie 1939, str. 252 [2], barwne ilustracje na osobnych tablicach, inicjały i winiety

Oprawa:
twarda współczesna, pełna skóra bydlęca, oprawa z tłoczeniami i złoceniami;
na przednim licu inkrustacje: ręcznie malowana ilustracja na podstawie ilustracji z oryginalnej okładki wydawniczej tej edycji, obok bordowa skórka z wytłoczoną ilustracją na podstawie Illinicza, w górnej części złocona tytulatura;

na tylnim licu także inkrustacja z winietą z postaciami z bajki; również inne złocone postaci; 
grzbiet z podziałem na pola i wypukłymi zwięzami, w polach złocone postaci z bajki, złocona tytulatura na szyldziku;


Wyklejka:
ręcznie barwionyw masie papier  z zatopionymi kolorowymi kropkami.

Obcięcia [brzegi kart]:
wybarwione na czerwono.

Uwagi: całość ręcznie antykowana, luksusowa oprawa klasycznego dzieła kanonu literatury pięknej i dziecięcej;
















środa, 23 maja 2012

Emil Marco De Saint-Hilaire, "Historia Napoleona", realizacja.

Emil Marco De Saint-Hilaire, "Historia Napoleona",
Główna Księgarnia Wojskowa, br. [wyd. przedwojenne], str. 302, ilustr. w tekście

Oprawa:
twarda współczesna, pełna skóra świńska, oprawa z tłoczeniami i złoceniami;


w narożnikach przedniego lica wysłocone motywy napoleońskie: orzeł podtrzymujący wieniec laurowy okalający literę "N"- symbol cesarza, orzeł w otoczeniu motywów roślinnych, centralnie większy wieniec z "N-ką", wokół niego złota ramka utworzona ze złotych linii krzyżujących się w narożnikach; lustro lica analogiczne do frontu;


grzbiet z wypukłymi zwięzami i podziałem na pola, złocone liternictwo, na skrajnych polach złoty szlaczek, w pozostałych polach naprzemiennie napoleński orzeł i wieniec z "N-ką";

Wyklejka:
ręcznie barwiony papier marmurkowy.

Obcięcia [brzegi kart]:
wybarwione na żółto.

Uwagi: całość ręcznie antykowana; stylowa; luksusowa oprawa.















wtorek, 22 maja 2012

Wczesny renesans.

Dzisiaj natknąłem się na ciekawy materiał na temat Ziemi Świętej i jej rękopiśmiennych zabytków. Zainteresowała mnie imponująca oprawa wczesnorenesansowa inkunabułu. Manuskrypt w olbrzymim formacie foliału [takie lubimy najbardziej] to pamiętnik opisujący pielgrzymkę do Ziemi Świętej w roku 1483. Na uwagę zasługują misternie wytłoczone i wyzłocone motywy florystyczne na obu licach i grzbiecie oraz ręcznie malowane zdobienia, przepiękna skórzana oprawa, na narożnikach metalowe okucia.
Więcej na temat oprawy i innych zabytków znajdziecie w tym poście: Cuda Ziemi Świętej, polecam!

Aleksander Dumas "Hrabia Monte Christo", realizacja.

ALEKSANDER DUMAS,
"HRABIA MONTE CHRISTO" 1-2 [komplet],

Przełożył JULIAN ROGOZIŃSKI,
Ilustracje ANTONI UNIECHOWSKI,
Warszawa 1956, ISKRY, str. 492+479.

Oprawa:
twarda współczesna, pełna skóra świńska z tłoczeniami i złoceniami;
na przednich licach aplikacja z owczej skóry z ręcznie malowanymi ilustracjami odwzorowanymi z oryginalnych ilustracji A. Uniechowskiego; dookoła powtórzony złoty stempel, na krawędzi okładek złota bodiura; w lustrze okładki powtórzony złoty stempel i złote bodiury;
grzbiet z bogatymi złoceniami- powtórzono elementy zastosowane na licach oprawy, wykańczając krawędzie grzbietu innym misternie tłoczonym wzorem.

Wyklejka:
ręcznie barwiony papier marmurkowy.

Obcięcia [brzegi kart]:
wybarwione na czerwono.

Uwagi: całość ręcznie antykowana, skórka ładnie spatynowana.