logo sklepu

logo sklepu
logo sklepu

poniedziałek, 31 października 2011

Andersen, "Bajki", wyd. 1938, realizacja.

Karta techniczna:
J.Ch. Andersen, "Bajki"
Kraków 1938, Księgarnia Powszechna, str. 391, cz-b. ilustracje w tekście oraz kolorowe na osobnych tablicach

Oprawa:
twarda współczesna, pełna skóra bydlęca, oprawa z tłoczeniami i złoceniami;

na przednim licu mozaika z owczej skórki zawierająca ręcznie odtworzoną ilustrację z książki, cała powierzchnia lica pokryta misternym zdobnikiem z motywem gwiazdy, całość w ramce w postaci zlotrej linii; na przednim licu także wstawiony prosokąt z bordowej skórki zawierający autora i tytuł w złoconej ramce;
lustro lica na ślepo, złocona jedynie ramka okalająca całość;

grzbiet z podziałem na pola, złocone liternictwo, w polach powtórzone złocone motywy zastosowane na przednim licu, wypukłe zwięzy, na zwięzach złocony misterny szlaczek.
Wyklejka:
ręcznie barwiony papier marmurkowy.

Obcięcia [brzegi kart]:
wybarwione na granatowo transparentną farbą.
Uwagi: całość ręcznie antykowana; stylowa; luksusowa oprawa klasycznej edycji bajek.





piątek, 28 października 2011

Zbyszewski, "Niemcewicz od przodu i tyłu", wyd. 1939, realizacja

Karta techniczna:
Karol Zbyszewski, "Niemcewicz od przodu i tyłu",
Warszawa 1939, Towarzystwo Wydawnicze Rój, str. 368
Oprawa:
twarda współczesna, pełna skóra bydlęca, oprawa z tłoczeniami i złoceniami;
na obu licach mozaika z owczej skórki zawierająca ręcznie odtworzoną ilustrację zainspirowaną duchem epoki szlacheckiej z jej przywarami, do której nawiązuje treść ksiażki, dookoła złocona ramka, w narożnikach oprawy ślpo wytłoczono zdobna bodiura z motywami roślinnymi;
grzbiet z podziałem na pola, złocone liternictwo oraz zdobniki

Wyklejka:
ręcznie barwiony papier marmurkowy.

Obcięcia [brzegi kart]:
górne i dolne wybarwione na żółto, na środkowym obcięciu ręcznie wykonane malowidło w tej samej tonacji, co ilustracja na licach.

Uwagi: całość ręcznie antykowana; stylowa; luksusowa oprawa nawiązująca do tradycyjnych opraw z epoki w połączeniu z nowatorskim podejściem do tematu.









wtorek, 25 października 2011

Antoine de Saint Exupery, „Mały książę”, realizacja

Karta techniczna:

Antoine de Saint Exupery, „Mały książę”, Instytut Wydawniczy PAX 1958, str. 84,
z ilustr. Autora


Klasyczna edycja w luksusowej oprawie: pełna skóra kozłowa, tłoczenia i złocenia, na przednim licu wstawiona postać bohatera ręcznie malowana, w lustrze pąk róży z czerwonej skórki [odwzorowana z oryginalnej okładki], obcięcia kart barwione, oprawa w pełni wykonana ręcznie wg tradycyjnych metod introligatorskich.
Oprawa:
twarda współczesna, pełna skóra kozłowa, oprawa z tłoczeniami i złoceniami;
na przednim licu naklejona ręcznie odtworzona i złocona ilustracja z ksiażki, dookoła złocona ramka, także złocony i tłoczony tytuł i autor;
lustro lica przedstawia złoconą różę zwieńczoną pąkiem z czerwonej skórki,
cała powierzchnia okładek ozdobiona ręcznie wytłoczonym motywem gwiazd;
na grzbiecie dwa wypukłe zwięzy ozdobione misternym szlaczkiem, na krańcach grzbietu wytłoczony i wyzłocony motyw słońca przelewający się przez ramkę na powierzchnie okładek, na grzbiecie także złocony tytuł i autor.
Wyklejka:
słoneczny papier, wyklejk oprzedzielone kawałkiem merli ozdobionej motywem gwaizd użytym wcześniej na licach .

Obcięcia [brzegi kart]:
ręcznie złocone.

Uwagi: luksusowa i nietuzinkowa oprawa dla pierwszego wyadnia dzieła należącego do kanonu literatury pięknej i młodzieżowej.






sobota, 22 października 2011

czwartek, 20 października 2011

Aleksander Dumas, „Trzej muszkieterowie”, realizacja

Karta techniczna:
Aleksander Dumas, „Trzej muszkieterowie”,
 t.I-III [komplet współoprawny],
Warszawa – Lwów- Nowy York, Wydawnictwo Najsławniejszych Powieści Świata br. [wyd. przedwojenne], str. 250+287+237,
z miedziorytami według rysunków Bacowskiego, M. Leloira i współczesnych portretów Wan Dycka, Rubensa i innych

Oprawa:
twarda współczesna, pełna skóra bydlęca, oprawa z tłoczeniami i złoceniami;

na przednim licu mozaika z owczej skórki zawierająca ręcznie odtworzoną ilustrację z ksiażki, dookoła złocona ramka, w narożnikach oprawy złocony motyw lilii, bodiura na obrzeżach okładek;
lustro lica na podstawie przedniej okładki, tym razem ślepe tłoczenia;
grzbiet z podziałem na pola, na skrajnych polach powielony motyw lilii, w środkowym polu złocona tytulatura, wypukłe zwięzy z wytłoczonym złoconym motywem.

Wyklejka:
ręcznie barwiony papier marmurkowy.

Obcięcia [brzegi kart]:
wybarwione na czerwono.
Uwagi: całość ręcznie antykowana; stylowa; luksusowa oprawa dla klasycznego dzieła nawiązująca do tradycyjnych opraw z epoki w połączeniu z nowatorskim podejściem do tematu.









sobota, 15 października 2011

Stylowy księgozbiór

Tym razem prezentujemy witrynkę z początku XXw., którą celowo zapełniliśmy ładnymi książkami, starymi książkami w oryginalnych oprawach z epoki, ale również woluminami zaprojektowanymi i wykonanymi przez naszą introligatornię, aby pokazać Państwu, jak ładnie komponują się w całość, czyli stylowy księgiozbiór niewybrednego bibliofila.
Zdjęcie mówi samo za siebie!


piątek, 14 października 2011

Juljan Tuwim, "Polski słownik pijacki i antologia bachiczna", wyd. 1935, realizacja

Karta techniczna:
Juljan Tuwim, "Polski słownik pijacki i antologia bachiczna"
Warszawa 1935, Towarzystwo Wydawnicze "Rój", str. 304, ilustr. Feliks Topolski

Oprawa:
twarda współczesna, pełna skóra kozłowa, oprawa z tłoczeniami i złoceniami;

na przednim licu mozaika z owczej skórki zawierająca ręcznie odtworzoną ilustrację z ksiażki, dookoła złocona ramka zwieńczona misternym motywem roślinnym, bodiura także na obrzeżach okładek;
w lustrze lica centralnie motyw z oryginalnej okładki- pijany szlachcic; może pijany, może nie- w każdym bądź razie pijący ;)

grzbiet z podziałem na pola, wszystkie pola bogato wyzłocone, złote liternictwo, także postać szlachcica z kielichem, tym razem w innej pozie- nieco się chwieje-za dużo wypił ;)

Wyklejka:
ręcznie barwiony papier marmurkowy.

Obcięcia [brzegi kart]:
wybarwione na żółto.... hik... zielono- za dużo chyba wypiłem ;)

Uwagi: całość ręcznie antykowana; stylowa; luksusowa oprawa dla klasycznego dzieła nawiązująca do tradycyjnych opraw z epoki w połączeniu z nowatorskim podejściem do tematu.






czwartek, 13 października 2011

La Fontaine, "Bajki", realizacja

Karta techniczna:
Jean de La Fontaine, "Bajki",

Państwowy Instytut Wydawniczy 1955, pierwsze wydanie [w tej edycji], str. 379, il. Grandeville'a

Oprawa:
twarda współczesna, pełna skóra bydlęca, oprawa z tłoczeniami i złoceniami;

na przednim licu dwie owalne mozaiki z owczej skórki zawierające ręcznie odtworzone ilustracje na podstawie oryginalnych ilustracji Grandeville'a, ponadto wstawiony owalny kawałek czerwonej skórkiz tytułem dzieła, na licu ponadto wyzłocony autor, całość otoczona misterną złotą bodiurą;
w lustrze lica centralnie motyw ilustracyjny z jednej bajki w formie złotego stempla, dookoła powtórzona złota ramka;

grzbiet z podziałem na pola, na skrajnych polach misterny złocony motyw roślinny w ramce, w pozostałych polach- złote liternictwo oraz postać myszy muszkietera odwzorowana z jendej z bajek.
Wyklejka:
ręcznie barwiony papier marmurkowy.

Obcięcia [brzegi kart]:
wybarwione na żółto.

Uwagi: całość ręcznie antykowanastylowa; luksusowa oprawa klasycznej edycji bajek.
 






wtorek, 11 października 2011

Anne Rice, "Wywiad z wampirem", realizacja

Karta techniczna:
Anne Rice,
"Wywiad z wampirem",
Wydawnictwo Rebis 1992, pierwsze polskie wydanie


Oprawa:
twarda współczesna, pełna skóra bydlęca, oprawa tłoczeniami i złoceniami;

na licach bodiura z bordowej skórki, wewnątrz w formie mozaiki wpasowane ilustracje tematycznie powiązane z książką, ręcznie malowane na owczej skórce; wbodiurach dodatkowo złocona ramka oraz wyzłocone imię i nazwisko autorki, na pzredniej ilustracji wyzłoconhy tytuł; całe powierzchnie okładek pokryte złoceniami;

grzbiet z podziałem na pola, w polach wytłoczony i wyzłocony ornament użyty na okładkach; wypukłe zwięzy, dwa bordowe szyldziki zawierającą złoconą tytulaturę oraz imię i nazwisko autorki;

Wyklejka:
ręcznie barwiony papier marmurkowy.

Obcięcia [brzegi kart]:
wybarwione na czerwono.

Uwagi: moda na wampiry w luksusowej formie, efekt poniżej.